Všeobecné obchodné podmienky
(“Obchodné podmienky”)
Naše Obchodné podmienky boli naposledy aktualizované 15.02.2024.
Dôkladne si prosím prečítajte tieto Obchodné podmienky pred použitím našej služby.
1. Interpretácie a definície
1.1. Interpretácie
Slova, ktorých počiatočné písmeno je veľké, majú významy definované v nasledujúcich podmienkach. Nasledujúce definície budú mať rovnaký význam bez ohľadu na to, či sa vyskytujú v jednotnom alebo množnom čísle.
1.2. Definície
Na účely týchto Obchodných podmienok:
1.2.1. "Spoločnosť" (v tomto dohovore označovaná ako "Spoločnosť", "My", "Nás" alebo "Náš") odkazuje na obchodnú spoločnosť Vratka s.r.o., so sídlom Chorvátska 2704/8 811 08 Bratislava - mestská časť Staré Mesto, IČO: 56067968, DIČ: 2122179224, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka číslo: 176192/B.
1.2.2. “Klient” je právnická alebo fyzická osoba - podnikateľ, ktorá je vlastníkom e-shopu s vytvorenú registráciu na www.vratka.sk. Registráciou Klient uzatvára zmluvný vzťah s Nami a získava prístup k Našim Službám podla zvoleného predplatného.
1.2.3. "Užívateľský účet" znamená jedinečný účet vytvorený pre Vás na prístup k našej Službe alebo k jej časti.
1.2.4. “Zákazník” (Klientov zákazník) je právnická alebo fyzická osoba - kupujúci, ktorá aktívne využíva Klientom nadobudnutú službu riadeného vrátenia tovaru, ktorý kúpil u klienta (v e-shope).
1.2.5. “Používateľ” Klient alebo Zákazník, poprípade iná fyzická alebo právnická osoba.
1.2.6. "Služba" je poskytovaná elektronicky na stránke www.vratka.sk, ku ktorej Klient získava prístup potvrdenou registráciou svojho eshopu. My poskytuje svoje Služby vo vzťahu ku konkrétnemu Klientovi, pričom Klient sa pred používaním tejto Služby musí dôkladne oboznámiť s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami.
1.2.7. “Osobné údaje” sú akékoľvek informácie, ktoré sa vzťahujú k identifikovanému alebo identifikovateľnému živému jednotlivcovi. Aj de-identifikované, zašifrované alebo pseudonymizované osobné údaje, ktoré môžu byť použité na opätovnú identifikáciu osoby, zostávajú osobnými údajmi a podliehajú ochrane podľa Všeobecného nariadenia o ochrane údajov (GDPR). Údaje, ktoré boli anonymizované tak, že osoba už nie je identifikovateľná, sa už nepovažujú za osobné údaje. Skutočne anonymizované údaje musia byť nezvratné.
1.2.8. “GDPR” je zmluva o spracovaní osobných údajov, chráni osobné údaje bez ohľadu na technológiu použitú na ich spracovanie a je stanovené nariadením EU smernicou 2016/679.
1.2.9. “Klientská zóna” je rozhranie, do ktoreho sa prihlasuje Klient za ucelom spravovania vratiek na stránke www.vratka.sk.
1.2.10. “Vratka” je záznam vytvorený Zákazníkom na Webovej stránke, ktorý obsahuje údaje o objednávke a jej položkách, údaje o Klientovi, Zákaznikovi, údaje o zvolenej preprave, spôsobe vybavenia a komunikáciu medzi Klientom a Zákazníkom.
1.2.11. “Položka” predstavuje jednotlivý tovar v objednávke, ktorý Zákazník vracia z objednávky pomocou Vratky.
1.2.12. “Cenník” obsahuje popis a ceny Služieb, ktoré sú dostupné pre Klientov.
1.2.13. “Predplatne” je dohoda, pri ktorej Klient platí pravidelný Poplatok, stanovený v aktuálnom Cenníku, aby získal prístup k Našim službám počas určitého obdobia.
1.2.14. “Obdobie predplatného” alebo aj fakturačné obdobie je časový úsek, počas ktorého platí Klient predplatné za prístup k Našim službám, zväčša jeden mesiac.
1.2.15. “Poplatok” je celková suma, ktorú Klient uhrádza Spoločnosti podľa aktuálneho Cenníka za poskytnutie Služby. Tento Poplatok sa zväčša skladá z Predplatného a platby za Vratku.
1.2.16. "Zariadenie" znamená akékoľvek zariadenie, ktoré má prístup k Službe, ako je počítač, mobilný telefón alebo digitálny tablet.
1.2.17. “Nutná údržba” sa vzťahuje na plánované alebo núdzové zásahy do prevádzky Služby. Tieto zásahy môžu zahŕňať aktualizácie, opravy chýb, zlepšenia výkonu alebo bezpečnostné opatrenia.
1.2.18. "Spätná väzba" znamená spätnú väzbu, inovácie alebo návrhy, ktoré nám pošlete týkajúce sa vlastností, výkonu alebo funkcií našej Služby.
1.2.19. “Podpora” predstavuje asistenciu poskytovanú Spoločnosťou Klientom, zameranú na riešenie otázok a problémov spojených s prístupom k a používaním Služby.
1.2.20. "Obchodné podmienky" znamenajú tieto Obchodné podmienky, ktoré tvoria celú dohodu medzi Vami a Spoločnosťou týkajúcu sa používania Služby.
1.2.21. "Webová stránka" sa odkazuje na www.vratka.sk, ktorá je prístupná z https:\\www.vratka.sk.
1.2.22. "Vy" znamená jednotlivec, ktorý pristupuje alebo používa Službu, alebo spoločnosť, alebo inú právnu osobu v mene ktorej taký jednotlivec pristupuje alebo používa Službu, ako je relevantné.
1.2.23. “Zmluva” - označuje právne záväznú dohodu uzavretú medzi Spoločnosťou a Klientom, na základe ktorej sa Klient zaväzuje využívať služby poskytované Spoločnosťou a Spoločnosť sa zaväzuje poskytovať Klientovi služby podľa podmienok stanovených v týchto Obchodných podmienkach a v prípadných ďalších dohodnutých zmluvných dokumentoch. Zmluva môže byť uzavretá elektronicky pri registrácii Klienta do systému Služby alebo pri akomkoľvek následnom akceptovaní podmienok využívania Služby.
2. Všeobecné ustanovenia
2.1. Tieto Obchodné podmienky riadia používanie tejto Služby a Zmluvu medzi Vami Klientom a Nami Spoločnosťou. Tieto Obchodné podmienky stanovujú práva a povinnosti Služby pre všetkých Používateľov.
2.2. Váš prístup a používanie Služby je podmienené Vaším súhlasom a dodržiavaním týchto Obchodných podmienok a Zmluvou o spracovaní osobných údajov Sprostredkovateľom. Tieto Obchodné podmienky platia pre všetkých návštevníkov, používateľov a ostatných osôb, ktoré majú prístup k Službe alebo ju používajú.
2.3. Pristúpením k Službe alebo jej používaním súhlasíte s týmito Obchodnými podmienkami. Ak nesúhlasíte s akoukoľvek časťou týchto Obchodných podmienok, nemôžete pristupovať k Službe.
2.4. Potvrdzujete, že máte viac ako 18 rokov. Spoločnosť neumožňuje osobám mladším ako 18 rokov používať Službu.
2.5. Váš prístup a používanie Služby je tiež podmienený Vaším súhlasom a dodržiavaním zmluvy ochrany osobných údajov Spoločnosti. Naša zmluva ochrany osobných údajov popisuje našu politiku a postupy týkajúce sa zbierania, používania a zverejňovania Vašich osobných údajov pri používaní Webovej stránky a informuje Vás o Vašich právach v súvislosti s ochranou osobných údajov a o tom, ako vás právo chráni. Pred použitím našej Služby si prosím dôkladne prečítajte našu zmluvu ochrany osobných údajov.
3. Hlavné vlastnosti a charakter Služby
3.1. Hlavným charakterom Služby je sprístupnenie zjednodušeného riadeného procesu vrátenia tovaru Klientom predávajúcim svoj tovar online a ich Zákazníkom. Klient nadobúda prístup k Službe po zriadení Užívateľského účtu.
3.2. Klient vďaka tejto Službe môže poskytnúť svojmu Zákazníkovi link, ktorý Zákazník môže využiť na elektronické vybavenie vrátenia zakúpeného tovaru.
3.3. Zákazník je po kliknutí na poskytnutý link, presmerovaný na Webovú stránku, kde po zadaní identifikačných údajov iniciuje vrátenie tovaru, pričom je automaticky sprevádzaný celým procesom vrátenia tovaru, čiže vytvorenia Vratky. Intervencia zo strany Klienta nie je potrebná.
3.4. Služba ako taká nie je určená pre Zákazníkov, ale pre Klientov. Zákazník iba využíva čiastkovú funkcionalitu Služby pre vytvorenie (komplexný riadený proces od vyberu objednávky, cez výber položky, zadania dôvodu vratenia, spôsob vybavenia a doručenia), prípadné zrušenie a komunikáciu vo Vratke.
3.5. Služba ďalej poskytuje evidenciu komunikácie medzi Klientom a Zákazníkom, možnosti uznania alebo neuznania jednotlivých položiek, uznania alebo neuznania celej Vratky, generovanie dobropisu, poprípade ďalšie funkcionality, ktoré Služba ponúka.
3.6. Služba, ako aj aktuálne a historické dáta, sú Klientovi dostupné, počas celej doby trvania zmluvného vzťahu so Spoločnosťou, v Klientskej zóne.
3.7. Za ukončenie zmluvného vzťahu sa považuje zrušenie registrácie Klienta na www.vratka.sk. (Viac v klauzule “Ukončenie a pozastavenie”).
4. Pravidlá využívania poskytovanej Služby
4.1. Užívateľský účet
4.1.1. Prístup k Službe má iba registrovaný Klient.
4.1.2. Pri vytvorení účtu musí Klient poskytnúť informácie, ktoré sú presné, úplné a aktuálne vo všetkých časoch. Nedodržanie tohto požiadavku predstavuje porušenie Obchodných podmienok, čo môže viesť k okamžitému ukončeniu Klientovho účtu v našej Službe.
4.1.3. Klient je zodpovedný za ochranu hesla, ktoré používa na prístup k Službe, a za akékoľvek aktivity alebo akcie pod jeho heslom.
4.1.4. Klient súhlasí s tým, že nebudete odhaľovať svoje heslo tretím stranám. Okamžite nás musí informovať, ak sa dozvie o akomkoľvek porušení bezpečnosti alebo neoprávneného používania Užívateľského účtu.
4.1.5. Klient môže v Klientskej zóne kedykoľvek Užívateľský účet zrušiť, pričom prístup k Službe zanikne k najbližšiemu dátumu konca Obdobia predplatného.
4.2. Klientská zóna
4.2.1. Klient má ihneď po úspešnej registrácii prístup do Klientskej zóny.
4.2.2. Klientská zóna Klientovi poskytuje rôzne náhľady na Vratky, analytické nástroje a nastavenia Služby.
4.2.3. Klient v Klientskej zóne spravuje aktívne Vratky.
4.2.4. Klientská zóna poskytuje aj prístup k historickým dátam, t.j. už vybavené Vratky.
4.3. Preprava a náklady na prepravu
4.3.1.
Služba poskytuje dve možnosti
vybavenia prepravy:
4.3.1.1.
Náklady na dopravu hradí Klient. V
prípade ak Klient takúto možnosť preferuje, má Zákazník prepravu pokrytú
prepravnou zmluvou Klienta a prepravcu. Povinnosť Klienta je poskytnúť našej
Spoločnosti prístupové údaje na API rozhranie prepravcu zo zmluvy uzatvorenej
medzi Klientom a prepravcom, za účelom nastavenia tejto možnosti v Užívateľskom
účte klienta. V takom prípade Služba poskytne Zákazníkovi možnosť výberu
prepravy zmluvných prepravcov Klienta a Zákazník nemusí platiť za prepravu a
nami poskytnuté sprostredkovateľské služby sú bezplatné.
4.3.1.2.
Prepravu hradí Zákazník sám. V
takom prípade Služba poskytne Zákazníkovi možnosť výberu prepravy so zmluvnými
prepravcami. Klientovi odpadá povinnosť zabezpečiť prepravu. Zmluva o preprave
sa uzatvára medzi Spoločnosťou a Zákazníkom a riadi sa týmito Obchodnými
podmienkami.
4.3.2. Zodpovednosť za prepravu:
4.3.2.1. Naša Spoločnosť, ako sprostredkovateľ prepravy tovaru, nezodpovedá za zabezpečenie samotnej prepravy. Poskytujeme iba sprostredkovateľské služby a zabezpečujeme prenos potrebných údajov o preprave Zákazníkov a ich vybraným prepravcom.
4.3.2.2. Zákazník je povinný zabezpečiť správne zabalenie a označenie tovaru a jeho odovzdanie zvolenému prepravcovi. Naša Spoločnosť nenesie zodpovednosť za včasné odovzdanie tovaru prepravcovi, za poškodený alebo stratený tovar v priebehu prepravy alebo zlou manipuláciou Zákazníkom alebo prepravcom.
5. Platobné podmienky
Tieto podmienky definujú pravidlá pre úhradu Služby.
5.1. Všetky ceny sú uvádzané bez dane z pridanej hodnoty (DPH), pokiaľ nie je uvedené inak. Nie sme platcami DPH.
5.2. Klient súhlasí s platbou za Službu podľa cien špecifikovaných v Cenníku.
5.3. Služba je poskytovaná na základe predplatného s cenami uvedenými v aktuálnom Cenníku.
5.4. Poplatok za Službu sa určuje na základe zvoleného stupňa Služby v danom období a počtu vybavených Vratiek, podľa detailov uvedených v Cenníku.
5.5. Skúšobná doba trvá 30 dní od registrácie Klienta, počas ktorej môže Klient Službu využívať bezplatne. Ak Klient deaktivuje svoj Užívateľský účet v rámci skúšobnej doby, nebude mu účtovaný žiadny Poplatok.
5.6. Po skončení skúšobnej doby sa automaticky aktivuje predplatné, a teda aj povinnosť platby za Službu.
5.7. Pokiaľ nie je uvedené inak, platené predplatné bude platiť na dobu neurčitú, kým sa nezruší. To znamená, že zmluvný vzťah sa uzatvára na dobu neurčitú (viac v klauzule “Ukončenie a Pozastavenie”).
5.8. Klient je povinný uhradiť Poplatok za používanie Služby.
5.9. Predplatné je automaticky obnovované na konci každého obdobia, pokiaľ nie je Služba vypovedaná.
5.10. Platby za Službu vykonáva Klient bankovým prevodom na základe vystavenej faktúry Spoločnosťou.
5.11. Úhrada faktúry sa považuje za uskutočnenú po pripísaní platby na účet Spoločnosti.
5.12. V prípade omeškania platby môže Spoločnosť dočasne obmedziť prístup k Službe až do úplnej úhrady dlžnej sumy.
5.13. Spoločnosť si vyhradzuje právo na zmenu Cenníka, pričom o každej zmene bude Klient informovaný vopred.
5.14. Klient môže kedykoľvek zrušiť svoje Predplatné deaktiváciou svojho Užívateľského účtu (viac v klauzule “Ukončenie a pozastavenie”).
5.15. Spoločnosť poskytuje Službu Klientovi na základe Obchodných podmienok. Klient prijíma Službu podľa uvedených podmienok a zaväzuje sa uhradiť poskytovateľovi Poplatok podľa platného Cenníka za využívanie Služby.
6. Práva a povinnosti Klienta
Okrem iných práv a povinnosti vyplývajúcich z týchto Obchodných podmienok má Klient po zriadení Užívateľského účtu:
6.1. Právo na využívanie Služby.
6.2. Povinnosť uhradiť dohodnutý Poplatok podľa platného Cenníka.
6.3. Povinnosť službu využívať ako podnikateľ registrovaného eshopu, výhradne na účely súvisiace s touto činnosťou.
6.4. Povinnosť dodržiavať pravidlá ochrany údajov a nesmie zneužívať Službu na nelegálne účely.
6.5. Povinnosť nahradiť Spoločnosti všetky škody, ktoré vznikli v dôsledku porušenia svojich povinností podľa týchto Obchodných podmienok, vrátane škôd nemajetkovej povahy.
6.6. Povinnosť bez zbytočného omeškania oznámiť Spoločnosti vzniknutú poruchu alebo problém so Službou, a to prostredníctvom elektronickej pošty na adresu podpory. Spoločnosť sa na základe tohto oznámenia zaviaže problém promptne napraviť.
6.7. Povinnosť akceptovať úpravy služby za cieľom zlepšovania jej kvality, nakoľko Služba je poskytovaná v stave v akom je a v akom je dostupná (“as is” a “as available”) alebo právo na ukončenie využívania Služby.
6.8. Klient udeľuje Spoločnosti súhlas na používanie jeho obchodných značiek, log alebo názvov v marketingových materiáloch, na internetových stránkach alebo ako súčasť Služby na účel identifikácie ako Klienta Spoločnosti. Tento súhlas je poskytnutý ako nevýhradná, celosvetová licencia na používanie týchto identifikátorov počas trvania zmluvného vzťahu medzi Klientom a Spoločnosťou. Klient má právo kedykoľvek svoj súhlas odvolať a od licencie odstúpiť, a to zaslaním e-mailu na podporu Spoločnosti.
7. Práva a povinnosti Spoločnosti
Okrem iných práv a povinnosti vyplývajúcich z týchto Obchodných podmienok má naša Spoločnosť:
7.1. Právo upravovať Službu s cieľom zlepšiť jej kvalitu. O akýchkoľvek úpravách bude Klient informovaný.
7.2. Právo meniť technické parametre Služby, ak je to nevyhnutné pre jej plnú funkčnosť.
7.3. Právo pozastaviť alebo obmedziť prevádzku Služby počas obdobia potrebného na údržbu alebo opravu Služby alebo v prípade porušenia bezpečnosti a integrity Služby, z dôvodov ochrany údajov alebo pri zistení hrozby alebo zraniteľnosti, alebo na základe rozhodnutia štátneho orgánu, v núdzových situáciách alebo z dôvodu iných dôležitých verejných záujmov. O takejto akcii bude Klient okamžite informovaný.
7.4. Právo obmedziť alebo pozastaviť prevádzku Služby bez predchádzajúceho upozornenia Klientovi v prípade, že:
7.4.1. Klient včas nezaplatí Predplatné Služby;
7.4.2. Klient používa Službu spôsobom, ktorý by mohol negatívne ovplyvniť jej fungovanie alebo integritu alebo kvalitu voči ostatným Klientom;
7.4.3. Existujú opodstatnené dôvody na podozrenie, že Klient zneužíva poskytnutú Službu.
7.5. Akonáhle prestanú existovať dôvody na obmedzenie alebo pozastavenie poskytnutia Služby uvedené v čl. 7.3 týchto Obchodných podmienok a/alebo čl. 7.4 Obchodných podmienok, Spoločnosť obnoví fungovanie Služby pre Klienta bez zbytočného odkladu. Počas obdobia obmedzeného alebo pozastaveného fungovania Služby z dôvodov uvedených v čl. 7.3 týchto Obchodných podmienok a/alebo čl. 7.4 Obchodných podmienok, Klient platí plné Predplatné Služby. Spoločnosť je oprávnená v prípadoch, keď bola prevádzka obmedzená alebo pozastavená z dôvodov uvedených v čl. 7.4 týchto Obchodných podmienok, požiadať Klienta o úhradu nákladov súvisiacich s opätovným uvedením Služby do prevádzky.
7.6. Právo zbierať, spracovávať a uchovávať informácie o používaní a prevádzke poskytovanej Služby.
7.7. Spoločnosť nenesie žiadnu zodpovednosť za škodu spôsobenú nesprávnou správou Vratky Klientom, nesprávnym zadaním Vratky Zákazníkom, poškodením, stratením alebo iným znehodnotením tovaru pri preprave.
7.8. Povinnosť vynaložiť primerané úsilie na obnovenie Služby v čo najkratšom možnom čase v prípade výpadku alebo nedostupnosti Služby, hoci nezodpovedá za takéto situácie.
7.9. Povinnosť chrániť osobné údaje Klienta a Zákazníka v súlade s platnými zákonmi a reguláciami.
8. Nutná údržba
8.1. Nutná údržba sa vzťahuje na plánované alebo núdzové zásahy do prevádzky Služby. Tieto zásahy môžu zahŕňať aktualizácie, opravy chýb, zlepšenia výkonu alebo bezpečnostné opatrenia.
8.2. Spoločnosť sa zaväzuje informovať klientov o plánovanej údržbe vopred.
8.3. V prípade núdzovej údržby bude spoločnosť informovať klientov okamžite.
8.4. Plánovaná údržba bude vykonávaná v časovom okne, ktoré minimálne ovplyvní prevádzku Služby.
8.5. Núdzová údržba bude vykonaná bez zbytočného odkladu.
8.6. Spoločnosť sa zaväzuje minimalizovať vplyv údržby na klientov.
8.7. Klient súhlasí s tým, že nutná údržba Služby nebudete považovaná za porušenie týchto Obchodných podmienok a neuplatňuje si nárok na náhradu alebo kompenzáciu za prípadné nepríjemnosti či straty spôsobené prerušením Služby.
9. Spätná väzba
9.1. Spoločnosť vítá spätnú väzbu, návrhy a komentáre Klientov na zlepšenie Služby (“Spätná väzba”). Klient súhlasí, že všetka poskytnutá Spätná väzba sa stáva nevymožiteľnou, bez nároku na odmenu alebo kompenzáciu a môže byť použitá Spoločnosťou bez obmedzení. Klient týmto udeľuje Spoločnosti všetky práva a záujmy k Spätnej väzbe, vrátane autorských práv a iných práv duševného vlastníctva, v maximálnom rozsahu povolenom zákonom.
9.2. Spoločnosť si váži názory Klientov a používa Spätnú väzbu ako nástroj na zlepšenie Služby. Klient potvrdzuje, že poskytnutá Spätná väzba neobsahuje dôverné informácie a Spoločnosť nie je povinná udržiavať ju v dôvernosti.
9.3. Klient sa zrieka akýchkoľvek nárokov súvisiacich s právami duševného vlastníctva na Spätnú väzbu a uznáva, že Spoločnosť môže podobné nápady rozvíjať nezávisle alebo v spolupráci s tretími stranami bez akýchkoľvek obmedzení.
10. Poskytovanie Podpory
10.1. Spoločnosť sa zaväzuje poskytovať Klientom Podporu pre Službu prostredníctvom e-mailu alebo telefonickej linky uvedenej na webovej stránke Spoločnosti. Podpora je dostupná v bežných pracovných hodinách od pondelka do piatka, 9:00 - 17:00 (miestneho času), s výnimkou štátnych sviatkov.
10.2. Dostupnosť Podpory - Spoločnosť sa usiluje o rýchle riešenie akýchkoľvek problémov alebo otázok týkajúcich sa Služby, no nemôže garantovať okamžité riešenie pre všetky typy požiadaviek. Odpoveď na požiadavky je poskytnutá v čo najkratšom možnom čase na základe poradia ich prijatia a podľa ich naliehavosti.
10.3. Rozsah Podpory - Podpora sa týka otázok a problémov spojených s prístupom k Službe, jej používaním a prípadnými technickými závadami. Radenie, návrhy na vylepšenie alebo pomoc s konfiguráciou nad rámec štandardného nastavenia Služby môžu byť predmetom dodatočných Poplatkov.
10.4. Postup pri Žiadosti o Podporu - Klient je povinný podať žiadosť o Podporu prostredníctvom jedného z oficiálnych kanálov podpory uvedených vyššie. V žiadosti je potrebné jasne špecifikovať problém alebo otázku, aby mohla byť Spoločnosťou efektívne riešená.
10.5. Vylúčenie z Podpory - Podpora nezahŕňa problémy spôsobené neautorizovanými zásahmi Klienta do Služby, používaním Služby v rozpore s jej určením alebo externými faktormi mimo kontroly Spoločnosti (napr. problémy s internetovým pripojením Klienta).
10.6. Spoločnosť si vyhradzuje právo aktualizovať podmienky poskytovania Podpory v súlade s rozvojom Služby a potrebami Klientov.
11. Odkazy na webové stránky alebo služby tretích strán
11.1. Naša Služba môže obsahovať odkazy na webové stránky alebo služby tretích strán, ktoré nie sú vlastnené ani kontrolované našou Spoločnosťou. Tieto odkazy sú poskytované výhradne pre zvýšenú konečnú užívateľskú skúsenosť a umožňujú Zákazníkom prístup k doplnkovým službám, ako je napríklad preprava, ktorú poskytujú tretie strany.
11.2. Spoločnosť nemá kontrolu nad obsahom, zásadami ochrany osobných údajov alebo praktikami akýchkoľvek webových stránok alebo služieb tretích strán a nepreberá za ne žiadnu zodpovednosť.
11.3. Spoločnosť nie je zodpovedná alebo povinná niesť zodpovednosť, priamo alebo nepriamo, za akúkoľvek škodu alebo stratu spôsobenú alebo údajne spôsobenú v súvislosti s používaním alebo spoľahnutím sa na takýto obsah, tovar alebo služby dostupné na takýchto webových stránkach alebo prostredníctvom takýchto služieb.
12. Vyhlásenie „Ako je“ a „Ako je dostupná“ (“As is” - “As available”) - Obmedzenie zodpovednosti a záruky
12.1. Služba poskytovaná tak “ako je”
12.1.1. Spoločnosť poskytuje službu v stave, v akom sa nachádza, bez záruky alebo vyhlásenia o jej spoľahlivosti, úplnosti alebo vhodnosti pre konkrétne účely. To znamená, že Služba je poskytovaná v stave, v akom sa momentálne nachádza, bez záruky, že bude bez chýb alebo že bude spĺňať očakávania Klienta.
12.1.2. Spoločnosť neposkytuje žiadnu záruku ani záväzok a neposkytuje žiadne vyhlásenie akéhokoľvek druhu, že Služba bude spĺňať Klientove požiadavky, dosahovať akékoľvek zamýšľané výsledky, bude kompatibilná alebo bude fungovať s akýmkoľvek iným softvérom, aplikáciami, systémami alebo službami.
12.1.3. Spoločnosť nepreberá žiadnu zodpovednosť za finančné straty Klienta v dôsledku výpadku služby, potrebnej údržby, problémov na strane Klienta (napríklad neskoré uhradenie Predplatného) alebo problémov spôsobených tretími stranami.
12.2. Služba poskytovaná tak “ako je dostupná”
12.2.1. Spoločnosť poskytuje službu v súčasnom stave jej dostupnosti. To znamená, že Služba je poskytovaná vtedy, keď je k dispozícii, a nemusí byť neustále dostupná. V prípade výpadkov alebo nedostupnosti, Spoločnosť bude robiť všetko, čo je v jej silách, aby obnovila službu čo najrýchlejšie, ale nemôže zaručiť neustálu dostupnosť Služby. Klient berie na vedomie, že Služba môže byť dočasne nedostupná a nemá nárok na náhradu škody.
12.2.2. Zmluvné strany sa dohodli, že škodová zodpovednosť za akúkoľvek škodu spôsobenú v súvislosti s poskytovanou Službou Spoločnosti je obmedzená na maximálnu výšku Predplatného za dané fakturačné obdobie.
12.3. V maximálnom rozsahu povolenom platnými zákonmi Slovenskej republiky, Spoločnosť nebude v žiadnom prípade zodpovedná za žiadne osobitné, náhodné, nepriame alebo následné škody (vrátane, ale nie obmedzené na, škody na zisku, stratu údajov alebo iných informácií, na prerušenie podnikania, na osobné zranenia, stratu súkromia vzniknuté v súvislosti s používaním alebo neschopnosťou použiť Službu, softvér tretích strán a/alebo hardvér tretích strán používaný s Službou, alebo inak v súvislosti s akýmkoľvek ustanovením týchto podmienok), aj keby bola Spoločnosť alebo akýkoľvek dodávateľ informovaný o možnosti takýchto škôd a aj keby náprava zlyhala vo svojom základnom účele.
12.4. Niektoré jurisdikcie nepovoľujú vylúčenie určitých typov záruk alebo obmedzení platných zákonných práv spotrebiteľa, takže niektoré alebo všetky vyššie uvedené vylúčenia a obmedzenia sa na Klienta nemusia vzťahovať. V takom prípade sa však výnimky a obmedzenia uvedené v tejto časti použijú v najväčšom rozsahu vynútiteľnom podľa platných zákonov Slovenskej republiky.
13. Vyššia moc
13.1. Vyššia moc (latinsky vis maior) je mimoriadna, nepredvídateľná a neodvrátiteľná udalosť, ktorá nemôže byť zavinená ani ovládaná žiadnou zo zmluvných strán.
13.2. Príklady vyššej moci môžu zahŕňať prírodné katastrofy, vojnové konflikty, štátne nariadenia, zmeny v legislatíve alebo iné nepredvídateľné udalosti.
13.3. Ak nastane situácia vyššej moci, strany sa zaväzujú spolupracovať na minimalizovaní jej dopadov.
13.4. V prípade, že vyššia moc ovplyvní plnenie zmluvy, strany sa budú snažiť nájsť riešenie, ktoré bude v súlade so záujmami oboch strán.
13.5. Ak nastane situácia vyššej moci, strany sa vzájomne o tom informujú bez zbytočného odkladu.
13.6. Strany sa budú snažiť spolupracovať na obnovení plnenia zmluvy po skončení vyššej moci.
13.7. Vyššia moc ospravedlňuje omeškanie s plnením zmluvy.
13.8. Strany sa dohodnú, že v prípade vyššej moci nebude existovať právo na odstúpenie od zmluvy, náhradu škody alebo iné sankcie.
13.9. Spoločnosť nie je zodpovedná za nesplnenie svojich záväzkov voči Klientovi v prípade, že takéto nesplnenie je spôsobené udalosťami alebo situáciami, ktoré sú mimo jej kontroly a ktoré nemožno predvídať ani im zabrániť. V prípade výskytu vyššej moci Spoločnosť nemá povinnosť nahradiť Klientovi akékoľvek škody, straty alebo náklady vzniknuté v dôsledku takýchto udalostí alebo situácií.
14. Riešenie sporov
14.1. Ak nastane spor alebo nezhoda medzi Klientom a Spoločnosťou v súvislosti s Našou Službou, obe strany sa zaväzujú vyriešiť ho prostredníctvom vzájomnej dohody a dialógu.
14.2. Ak sa nedohodnú, strany sa zaväzujú najprv pokúsiť sa vyriešiť spor mimosúdnou cestou a využiť alternatívne metódy riešenia sporov, ktoré môžu zahŕňať:
● Mediáciu: Nezáväzný proces, pri ktorom sa strany snažia dosiahnuť dohodu za účasti nezávislého mediátora.
● Arbitráž: Riešenie sporu prostredníctvom nezávislého arbitra, ktorý vydá konečné rozhodnutie.
Strany sa dohodnú na mieste a spôsobe alternatívneho riešenia sporov. Cieľom je minimalizovať náklady a časovú náročnosť spojenú so súdnym konaním.
Strany sa zaväzujú rešpektovať rozhodnutie vyplývajúce z alternatívneho riešenia sporov.
14.3. Ak sa spor nedá vyriešiť mimosúdnou cestou, bude sa riešiť v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
14.4. Táto klauzula vylučuje právo na súdne konanie, pokiaľ nie je inak dohodnuté.
15. Ukončenie a pozastavenie
15.1. Ukončenie zmluvného vzťahu
15.1.1. Klient má právo kedykoľvek ukončiť využívanie Služby zrušením Užívateľského účtu. Keďže Služba sa neuzatvára na dobu určitú s viazanosťou, Klient má flexibilitu v rozhodnutí o ukončení služby bez dodatočných poplatkov.
15.1.2. Spoločnosť si vyhradzuje právo na ukončenie poskytovania Služby Klientovi z akéhokoľvek dôvodu s predchádzajúcim elektronickým oznámením Klientovi a to najneskôr v deň deaktivácie Užívateľského účtu Klienta na kontaktný email Klienta uvedený v Užívateľskom účte Klienta. V prípade porušenia Obchodných podmienok Klientom má spoločnosť právo Službu okamžite ukončiť bez predchádzajúceho upozornenia.
15.1.3. Za porušenie Obchodných podmienok sa nepovažuje ani ukončenie v prípade, že zmluvný vzťah je ukončený Vyššou mocou alebo stratou spôsobilosti, napríklad zmena legislatívy, ktorá Spoločnosti bez jej zavinenia nedovolí ďalej poskytovať Službu.
15.1.4. Zmluvný vzťah medzi Klientom a Spoločnosťou sa v prípade ukončenia z ktorejkoľvek strany považuje za skončený k poslednému dňu fakturačného obdobia, v ktorom bolo ukončenie oznámené alebo uskutočnené.
15.2. Pozastavenie Služby
15.2.1. Spoločnosť má právo kedykoľvek dočasne pozastaviť poskytovanie Služby Klientovi v prípade podozrenia z porušenia Obchodných podmienok, alebo ak je to nevyhnutné z technických, bezpečnostných alebo prevádzkových dôvodov (Viac v klauzule “Práva a povinnosti Spoločnosti”). O takomto pozastavení bude Klient informovaný bez zbytočného odkladu.
15.3. Dôsledky ukončenia
15.3.1. Po ukončení alebo pozastavení Služby zo strany ktorejkoľvek zo zmluvných strán sa všetky práva a povinnosti strán zmluvy bezodkladne skončia, s výnimkou tých práv a povinností, ktoré podľa svojej povahy pretrvávajú aj po ukončení zmluvy (napr. ochrana duševného vlastníctva, urovnanie vzájomných pohľadávok).
15.3.2. Klient si je vedomý, že nemá nárok na refundáciu za predplatené obdobie.
15.4. Prístup k dátam po ukončení
15.4.1. Po ukončení služby Klientom alebo Spoločnosťou má Klient právo na získanie svojich dát poskytnutých v rámci Služby, pokiaľ je to technicky možné, v súlade s politikou ochrany osobných údajov a zásadami duševného vlastníctva.
16. Duševné vlastníctvo
16.1. Naša Služba, Webová stránka a všetok jej pôvodný obsah, vrátane funkcií, funkčnosti, návrhu, algoritmov, databáz a ďalších technologických prvkov, sú a zostanú výlučným vlastníctvom Našej Spoločnosti.
16.2. Naša Služba a Webová stránka je chránená autorským právom a ďalšími zákonnými ustanoveniami platnými v krajine aj v zahraničí.
16.3. Všetky práva, ktoré nie sú výslovne udelené Vám (Klient) v rámci týchto Obchodných podmienok, sú vyhradené pre našu Spoločnosť.
16.4. Je Vám zakázané kopírovať, stiahnuť, distribuovať, prenajímať alebo predávať našu Službu a Webovú stránku, s ňou spojené softwarové riešenie alebo jej časti bez predchádzajúceho písomného súhlasu našej Spoločnosti.
16.5. V prípade zistenia akéhokoľvek porušenia týchto Obchodných podmienok zo strany Klienta, vrátane porušenia Našich práv duševného vlastníctva, si vyhradzujeme právo okamžite ukončiť jeho prístup k našej Službe a zrušiť Klientov Užívateľský účet bez predchádzajúceho upozornenia alebo povinnosti. Okrem toho si vyhradzujeme právo požadovať náhradu škody za takéto porušenia.
17. Integrácia zásad ochrany osobných údajov
17.1. Spracovanie údajov: Spracúvame údaje Klientov a ich Zákazníkov v súlade s našimi Zásadami ochrany osobných údajov, rešpektujúc ich súkromie a dodržiavajúc právne predpisy o ochrane údajov.
17.2. Používanie súborov cookies: Súbory cookies sa používajú na uchovávanie preferencií, zabezpečenie fungovania Webovej stránky a zhromažďovanie analytických údajov. Spravujte svoje nastavenia súborov cookies cez preferencie vášho účtu, čím poskytujeme užívateľom kontrolu nad ich online skúsenosťami.
18. Záverečné ustanovenia
18.1. Tieto Obchodné podmienky predstavujú úplnú dohodu medzi Spoločnosťou a Klientom týkajúcu sa poskytovania Služby, a nahrádzajú všetky predchádzajúce dohody alebo zmluvy, písomné alebo ústne, medzi stranami v súvislosti s predmetom týchto Obchodných podmienok.
18.2. V prípade uzatvorenia Zmluvy s medzinárodným prvkom sa zmluvné strany výslovne dohodli, že právne vzťahy medzi nimi sa budú riadiť právnym poriadkom Slovenskej republiky.
18.3. Ak by sa niektorá časť týchto Obchodných podmienok ukázala ako neplatná alebo nevymáhateľná zákonom alebo rozhodnutím súdu, zostáva zvyšok Obchodných podmienok naďalej platný a záväzný. Akákoľvek neplatná alebo nevymáhateľná časť týchto Obchodných podmienok sa nahradí platnou a vymáhateľnou časťou, ktorá najlepšie zodpovedá pôvodnému zámeru Obchodných podmienok.
18.4. Žiadne vykonávanie alebo nevykonávanie zo strany Spoločnosti v súvislosti s akoukoľvek porušenou podmienkou týchto Obchodných podmienok nemožno považovať za odstúpenie od alebo zmenu týchto podmienok, ani ako ústupok v prípade budúcich porušení podmienok, a nezakladá právo Klienta na nároky voči Spoločnosti.
18.5. Spoločnosť si vyhradzuje právo na zmenu týchto Obchodných podmienok, pričom nové podmienky nadobúdajú účinnosť okamžite po ich zverejnení na webových stránkach Spoločnosti. Klient bude informovaný o akýchkoľvek zmenách vopred.
18.6. Klient je povinný priebežne, v dostatočných časových intervaloch sledovať internetové stránky Spoločnosti, oboznamovať sa s vykonanými zmenami Obchodných podmienok, a pokiaľ s niektorou zo zverejnených zmien nesúhlasí, je oprávnený Zmluvu uzatvorenú so Spoločnosťou vypovedať. V opačnom prípade sa má za to, že Klient sa s vykonanými zmenami oboznámil, súhlasí s nimi a sú pre neho odo dňa ich účinnosti záväzné.
18.7. Všetky sťažnosti, otázky alebo informácie týkajúce sa týchto Obchodných podmienok alebo Služby je možné adresovať na kontaktné údaje uvedené na webových stránkach Spoločnosti.
18.8. Zmluvné strany sa výslovne dohodli na oprávnení doručovať písomnosti prostredníctvom elektronických prostriedkov (e-mailom), bez potreby súčasného zasielania písomností poštou.
18.9. Zmluvné strany sú povinné si bezodkladne navzájom oznámiť akúkoľvek zmenu kontaktných údajov.
18.10. Tieto Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou každej zmluvy, ktorú Spoločnosť v zmysle týchto Obchodných podmienok uzatvára s Klientom.
18.11. Vyhlásenie Klienta
Klient potvrdzuje a zaväzuje sa, že má plnú právnu spôsobilosť, poskytnuté údaje do Služby sú pravdivé, presné, aktuálne a kompletné. Že nebude Službu využívať v rozpore s platnými zákonmi Slovenskej republiky a bude ju používať len na určené účely. Pred použitím Služby si dôkladne prečíta platné Obchodné podmienky, s ktorými bezvýhradne súhlasí a nebude jednať v rozpore s nimi.
18.12. Vyhlásenie Spoločnosti
Spoločnosť vyhlasuje, že poskytuje Službu v súlade so všetkými príslušnými právnymi a regulačnými požiadavkami platnými v Slovenskej republike. Spoločnosť zaručuje, že bude konať s potrebnou starostlivosťou a profesionalitou pri poskytovaní Služby a zaväzuje sa, že udržiava ochranu osobných údajov a súkromia svojich Klientov v súlade s platnými zákonmi o ochrane osobných údajov. Spoločnosť sa ďalej zaväzuje k pravidelnej aktualizácii a zlepšovaniu Služby s cieľom zabezpečiť jej najvyššiu možnú kvalitu a bezpečnosť. Spoločnosť potvrdzuje, že všetky informácie a údaje poskytnuté v rámci Služby sú spracovávané transparentne, eticky a zodpovedne, s plným rešpektovaním práv Klienta a ochrany jeho duševného vlastníctva.
Zmluva o spracovaní osobných údajov
Sprostredkovateľom
Táto Zmluva o spracúvaní osobných údajov Sprostredkovateľom je uzatvorená v zmysle článku 28 NARIADENIA EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej aj ako „Nariadenie GDPR“) a v nadväznosti na zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj ako „Zákon“) (ďalej aj ako „Zmluva“) medzi:
Prevádzkovateľom: Klientom využívajúcim Službu, (ďalej len „Prevádzkovateľ“)
a
Sprostredkovateľom: Vratka s.r.o., so sídlom Chorvátska 2704/8 811 08 Bratislava - mestská časť Staré Mesto, IČO: 56067968, DIČ: 2122179224, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka číslo: 176192/B, zastúpený konateľmi Rudolfom Brúderom, Jaroslavom Štefanecom a Borisom Rosivalom, (ďalej len „Sprostredkovateľ“),
Prevádzkovateľ a Sprostredkovateľ sa ďalej jednotlivo označujú aj ako Zmluvná strana a spoločne ako Zmluvné strany.
1. Interpretácie a definície
1.1. Interpretácie
Slova, ktorých počiatočné písmeno je veľké, majú významy definované v Obchodných podmienkach. Definície majú rovnaký význam bez ohľadu na to, či sa vyskytujú v jednotnom alebo množnom čísle.
1.2. Definície
Na účely tejto Zmluvy budú prevzaté definície z Obchodných podmienok v rovnakom znení.
2. Úvodné ustanovenia
2.1. Prevádzkovateľ a Sprostredkovateľ uzatvorili okamihom registrácie Užívateľského účtu zmluvu o poskytovaní Služby (ďalej aj ako „Hlavná Zmluva“), ktorej predmetom je vykonávanie činností zo strany Sprostredkovateľa pre Prevádzkovateľa a je presne definovaná v Obchodných podmienkach.
2.2. Vzhľadom na to, že plnenie predmetu Hlavnej Zmluvy zahŕňa činnosti pri ktorých dochádza k spracúvaniu osobných údajov, sa táto Zmluva uzatvára za účelom zabezpečenia súladu s Nariadením GDPR, Zákonom a príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (ďalej aj ako „Právne predpisy GDPR“) pri spracúvaní osobných údajov v mene Prevádzkovateľa Sprostredkovateľom a s cieľom chrániť osobné údaje dotknutých osôb, predchádzať porušeniu ochrany osobných údajov a rešpektovať zákonné požiadavky na ochranu osobných údajov.
2.3. Prevádzkovateľ vyhlasuje, že pri výbere Sprostredkovateľa dbal na jeho odbornú, technickú, organizačnú a personálnu spôsobilosť. Prevádzkovateľ na spracúvanie osobných údajov využíva len sprostredkovateľov poskytujúcich dostatočné záruky na to, že majú prijaté primerané technické a organizačné opatrenia tak, aby spracúvanie spĺňalo požiadavky Nariadenia GDPR a aby sa zabezpečila ochrana práv dotknutej osoby.
2.4. Sprostredkovateľ uzavretím tejto Zmluvy potvrdzuje, že prijal so zreteľom na najnovšie poznatky, náklady na vykonanie opatrení a na povahu, rozsah, kontext a účely spracúvania, ako aj na riziká s rôznou pravdepodobnosťou a závažnosťou pre práva a slobody fyzických osôb, primerané technické a organizačné opatrenia s cieľom zaistiť úroveň bezpečnosti primeranú tomuto riziku a zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov, pričom zobral do úvahy najmä použiteľné technické prostriedky, dôvernosť, integritu, dostupnosť a odolnosť systémov spracúvania a služieb a dôležitosť spracúvaných osobných údajov, ako aj rozsah možných rizík, ktoré sú spôsobilé narušiť bezpečnosť alebo funkčnosť informačného systému, a to formou a za podmienok stanovených Nariadením GDPR.
3. Predmet Zmluvy
3.1. Predmet Zmluvy
3.1.1. Predmetom tejto Zmluvy je úprava vzájomných práv a povinností Zmluvných strán pri spracúvaní osobných údajov dotknutých osôb Sprostredkovateľom v mene Prevádzkovateľa ku ktorému dochádza pri plnení predmetu Hlavnej Zmluvy, a to za podmienok, v rozsahu a na účel dohodnutý v tejto Zmluve.
3.1.2. Na základe tejto Zmluvy a za podmienok v nej uvedených je Sprostredkovateľ oprávnený v mene Prevádzkovateľa spracúvať osobné údaje dotknutých osôb, ku ktorému dochádza v kontexte činností na základe Hlavnej Zmluvy.
3.1.3. Táto Zmluva predstavuje záväzok Zmluvných strán spracúvať osobné údaje v súlade s Právnymi predpismi GDPR a popri jej podstatných náležitostiach obsahuje úpravu vzájomných práv a povinností Zmluvných strán pri spracúvaní osobných údajov Sprostredkovateľom v mene Prevádzkovateľa, ktoré sa riadi touto Zmluvou.
3.1.4. Zmluvné strany sa dohodli, že spracúvanie osobných údajov na základe Zmluvy sa vykoná výlučne v rámci členského štátu Európskej únie (EÚ) alebo v rámci členského štátu Európskeho hospodárskeho priestoru (EHP). Každý prenos osobných údajov do štátu, ktorý nie je členským štátom EÚ alebo EHP alebo do medzinárodnej organizácie, si vyžaduje predchádzajúci súhlas Objednávateľa (Prevádzkovateľa) a vykoná sa iba v prípade, keď boli splnené osobitné podmienky prenosov podľa článku 44 a nasl. Nariadenia GDPR.
3.2. Doba spracúvania
3.2.1. Sprostredkovateľ je oprávnený začať so spracúvaním osobných údajov v mene Prevádzkovateľa dňom účinnosti tejto Zmluvy.
3.2.2. Sprostredkovateľ je oprávnený spracúvať Osobné údaje po dobu trvania Hlavnej Zmluvy, za splnenia podmienky, že táto Zmluva nezanikla.
3.3. Povaha a účel spracúvania
3.3.1. Prevádzkovateľ týmto určuje Sprostredkovateľovi nasledovné účely spracúvania osobných údajov, a to:
3.3.1.1. za účelom poskytnutia Služby, ktorá je predmetom plnenia Hlavnej Zmluvy;
3.3.1.2. za účelom spracúvania osobných údajov Zákazníka, aby Zákazník mohol vytvoriť a používať Vratku;
3.3.1.3. za účelom sprostredkovania prepravy tovaru Zákazníka určeného pre vrátenie;
3.3.1.4. na zaistenie základných funkcií a analytiky Webovej stránky Sprostredkovateľa;
3.3.1.5. na zaistenie interných procesov bezpečnosti a ochrany osobných údajov, vedenie mzdovej a personálnej agendy a s tým súvisiacich agend a vyplývajúce povinnosti vedenia účtovníctva Sprostredkovateľa (napríklad prijímanie platieb a vedenie účtovníctva);
3.3.2. Osobné údaje v rozsahu tejto Zmluvy budú spracúvané nasledovnými prostriedkami spracúvania:
3.3.2.1. automatizovanými prostriedkami, t.j. informačné a komunikačné technológie, prostredníctvom ktorých sa spracúvajú osobné údaje v elektronickej podobe, bližšie špecifikované v Zásadách ochrany osobných údajov.
3.4. Kategórie a typ osobných údajov
Predmet spracúvania osobných údajov na základe tejto Zmluvy zahŕňa nasledovné typy osobných údajov:
● priezvisko, meno, titul, akademický titul;
● korešpondenčná adresa;
● komunikačné údaje (napr. telefón, e-mail);
● číslo objednávky, dátum nákupu, dátum vrátenia, stav tovaru, dôvodov vrátenia;
● údaje o bankových účtoch a kreditných kartách.
Predmet spracúvania osobných údajov na základe tejto Zmluvy zahŕňa nasledovné kategórie osobných údajov:
● bežné osobné údaje
3.5. Kategórie dotknutých osôb
Predmet spracúvania osobných údajov na základe tejto Zmluvy zahŕňa nasledovné kategórie dotknutých osôb:
● Zákazník Prevádzkovateľa
4. Práva a povinnosti Prevádzkovateľa, povinnosti Sprostredkovateľa a ďalšie
4.1. Práva a povinnosti Prevádzkovateľa
4.1.1. Prevádzkovateľ prehlasuje, že osobné údaje poskytované Sprostredkovateľovi na spracúvanie v rozsahu tejto Zmluvy získal v súlade s Nariadením GDPR a Zákonom.
4.1.2. Prevádzkovateľ zodpovedá za bezpečný spôsob poskytnutia osobných údajov Sprostredkovateľovi, pri poskytovaní bude postupovať v súlade s princípmi a pravidlami pre bezpečné spracúvanie osobných údajov.
4.1.3. Prostriedky spracúvania Prevádzkovateľ vyhodnotil a bude vyhodnocovať bezpečnosť a stav stanovených prostriedkov spracúvania osobných údajov.
4.1.4. Prevádzkovateľ je podľa Nariadenia GDPR a Zákona povinný zabezpečiť zverenie osobných údajov len takému Sprostredkovateľovi, ktorý preukáže súlad s Nariadením a Zákonom a súčasne je Prevádzkovateľ povinný počas trvania tejto Zmluvy neustále dbať a preverovať podmienky, v ktorých Sprostredkovateľ spracúva jemu zverené osobné údaje.
4.1.5. Prevádzkovateľ má právo kontrolovať dodržiavanie povinností Sprostredkovateľa a požadovať od Sprostredkovateľa predloženie dokladov preukazujúcich splnenie jeho povinností a pravidelne overovať u Sprostredkovateľa súlad s internými politikami Prevádzkovateľa, ktoré sa týkajú spracúvania osobných údajov a s ktorými bol Sprostredkovateľ oboznámený.
4.2. Povinnosti Sprostredkovateľa
4.2.1. Sprostredkovateľ je povinný:
4.2.1.1. spracúvať osobné údaje len na základe zdokumentovaných pokynov Prevádzkovateľa, a to aj pokiaľ ide o prenos osobných údajov do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii, s výnimkou prípadov, keď si to vyžaduje právo Európskej Únie (EÚ) alebo právo členského štátu EÚ, ktorému Sprostredkovateľ podlieha; v takom prípade Sprostredkovateľ oznámi Prevádzkovateľovi túto právnu požiadavku pred spracúvaním, pokiaľ dané právo takéto oznámenie nezakazuje zo závažných dôvodov verejného záujmu, pričom:
(a) vo všeobecnosti vydáva Prevádzkovateľ pokyny písomne (aspoň v elektronickej podobe). V prípade, že je pokyn Prevádzkovateľa vydaný iba ústne, Sprostredkovateľ bude od Prevádzkovateľa požadovať potvrdenie tohto pokynu aspoň v elektronickej podobe;
(b) Sprostredkovateľ okamžite informuje Prevádzkovateľa, ak jeho pokyn považuje za porušenie právnych predpisov o spracúvaní osobných údajov. Sprostredkovateľ bude v takomto prípade oprávnený pozastaviť výkon príslušných pokynov, pokiaľ ich Prevádzkovateľ nepotvrdí alebo nezmení;
4.2.1.2. poveriť spracúvaním osobných údajov podľa tejto Zmluvy iba tie osoby, ktorí boli zaviazaní zachovávať dôvernosť informácií a boli vopred oboznámení s pravidlami spracúvania osobných údajov podľa tejto Zmluvy, pravidlami ochrany a spracúvania osobných údajov Sprostredkovateľa, pričom platí, že Sprostredkovateľ zabezpečí, aby osoby, konajúce na základe poverenia Sprostredkovateľa, ktoré majú prístup k osobným údajom Prevádzkovateľa, spracúvali osobné údaje len na základe pokynov Prevádzkovateľa, s výnimkou prípadov, keď sa to vyžaduje podľa Európskej Únie (EÚ) alebo právo členského štátu EÚ, pričom sa zaväzuje obmedziť prístup k osobným údajom na osoby, ktoré ich potrebujú na výkon svojej činnosti, a to len k tým údajom, ktoré sú nevyhnutne potrebné na výkon činnosti tejto osoby;
4.2.1.3. osobné údaje spracúvať v súlade s súlade s touto Zmluvou a zásadami spracúvania osobných údajov, najmä zásadu zákonnosti, obmedzenia účelu, minimalizácie osobných údajov a ich uchovávania, správnosti, zodpovednosti, integrity a dôvernosti;
4.2.1.4. konať v zmysle tejto Zmluvy a v súlade s Právnymi predpismi a vykonávať všetky požadované opatrenia podľa článku 32 Nariadenia, pričom:
(a) s prihliadnutím k stavu techniky, nákladom na vykonanie, povahe, rozsahu, kontextu a účelom spracúvania osobných údajov, ako aj riziká s rôznou pravdepodobnosťou a závažnosťou pre práva a slobody fyzických osôb bude Sprostredkovateľ aktualizovať a vykonávať primerané technické a organizačné opatrenia, aby zaistil úroveň zabezpečenia zodpovedajúcu danému riziku podľa povahy spracúvania osobných údajov;
(b) prihladia predovšetkým na riziká, ktoré predstavuje spracúvanie, a to najmä v dôsledku náhodného alebo nezákonného zničenia, straty, zmeny neopraveného poskytnutia osobných údajov, ktoré sa prenášajú, uchovávajú alebo inak spracúvajú alebo neoprávneného prístupu k takýmto údajom;
(c) pravidelne preveruje funkčnosť a dostatočnosť svojich systémov vnútornej kontroly a riadenia rizík, vrátene riadenia rizika výskytu mimoriadnych udalostí, ktoré by mohli mať významný vplyv na riadne spracúvanie osobných údajov;
(d) prehlasuje, že prijal a zaväzuje sa vykonávať, po celú dobu spracúvania osobných údajov bezpečnostné a technické opatrenia, ktoré zaručujú úroveň ochrany údajov zodpovedajúcu miere rizika porušení pri zachovávaní dôvernosti, integrity, dostupnosti a odolnosti systémov, pričom zohľadní aj súčasný stav spracúvania údajov, náklady na implementáciu, povaha, rozsah a účel spracúvania, ako aj pravdepodobnosť výskytu rizika týkajúceho sa práv a slobôd fyzických osôb a jeho závažnosť;
(e) ak je pravdepodobné, že určitý typ spracúvania povedie k vysokému riziku pre práva a slobody fyzických osôb, Prevádzkovateľ vykoná posúdenie vplyvu na ochranu údajov. Sprostredkovateľ sa zaväzuje sprístupniť všetky potrebné informácie a spolupracuje s Prevádzkovateľom na vykonaní posúdenia vplyvu na ochranu osobných údajov, ako aj vyhodnotení či sa spracúvanie uskutočňuje v súlade s posúdením vplyvu na ochranu údajov.
4.2.1.5. dodržiavať podmienky zapojenia subdodávateľa podľa bodu 3.3 tohto článku Zmluvy,
4.2.1.6. v čo najväčšej miere pomáhať Prevádzkovateľovi vhodnými technickými a organizačnými opatreniami pri plnení jeho povinnosti reagovať na žiadosti o výkon práv dotknutej osoby. Sprostredkovateľ poskytne Prevádzkovateľovi všetku potrebnú súčinnosť za účelom vybavenia žiadosti dotknutej osoby ohľadom výkonu jej práv, a to vždy tak, aby mohol Prevádzkovateľ žiadosti dotknutých osôb vybaviť v termíne určenom Nariadením GDPR alebo osobitnými predpismi, pričom:
(a) v prípade porušenia ochrany osobných údajov Sprostredkovateľ bez zbytočného odkladu a podľa možnosti najneskôr do 48 hodín po tom, čo sa o tejto skutočnosti dozvedel, oznámi porušenie ochrany osobných údajov a príslušné vysvetlenie, a to vrátane prípadov, keď nie je pravdepodobné, že porušenie ochrany osobných údajov povedie k riziku pre práva a slobody fyzických osôb; to platí aj v prípade, ak má Sprostredkovateľ subdodávateľov.
(b) sa tiež zaväzuje zdokumentovať každý prípad porušenia ochrany osobných údajov vrátane skutočností spojených/súvisiacich s porušením ochrany osobných údajov, jeho následkov a prijatých opatrení na nápravu.
(c) sa zaväzuje zabezpečiť, že v súvislosti s osobnými údajmi, ktoré spracúva v mene Prevádzkovateľa, nedôjde k ich zlúčeniu alebo zámene s osobnými údajmi, ktoré Sprostredkovateľ spracúva pre iných prevádzkovateľov.
4.2.1.7. Prevádzkovateľovi pomáhať pri dodržiavaní povinností týkajúcich sa bezpečnosti osobných údajov, požiadaviek na podávanie oznámení o porušení ochrany údajov, posúdenia vplyvu na ochranu údajov a predchádzajúcich konzultácií v zmysle článkov 32 až 36 Nariadenia GDPR, pričom:
(a) zabezpečí príslušnú úroveň ochrany prostredníctvom technických a organizačných opatrení, ktoré zohľadňujú okolnosti a účely spracúvania, ako aj odhadovanú pravdepodobnosť a závažnosť možného porušenia zákona z dôvodu ohrozenia bezpečnosti a ktoré umožňujú okamžité odhalenie príslušných porušení;
(b) bezodkladne nahlási Prevádzkovateľovi porušenie ochrany údajov bez ohľadu na to, kto toto porušenie spôsobil (vrátane prípadov náhodného alebo nezákonného zničenia, straty, zmeny, neoprávneného poskytnutia osobných údajov, ktoré sa prenášajú, uchovávajú alebo inak spracúvajú, alebo neoprávneného prístupu k nim);
(c) podporí Prevádzkovateľa pri posúdení vplyvu na ochranu údajov;
(d) podporí Prevádzkovateľa Objednávateľa ohľadom predchádzajúcich konzultácií s dozorným orgánom.
4.2.1.8. viesť záznamy o všetkých kategóriách spracovateľských činností, ktoré vykonal v mene Prevádzkovateľa, pričom tieto záznamy musia obsahovať náležitosti uvedené v článku 30 ods. 2 Nariadenia GDPR, pričom záznamy Sprostredkovateľ vedie v písomnej (listinnej) alebo elektronickej podobe;
4.2.1.9. po ukončení poskytovania služieb týkajúcich sa spracúvania na základe rozhodnutia Prevádzkovateľa všetky osobné údaje vymaže alebo vráti Prevádzkovateľovi a zabezpečí ich likvidáciu, ak právo Európskej Únie (EÚ) alebo právo členského štátu EÚ nepožaduje uchovávanie týchto osobných údajov;
4.2.1.10. sa zaväzuje poskytnúť Prevádzkovateľovi všetky informácie potrebné na preukázanie splnenia povinností stanovených v tejto Zmluve a umožní audity, ako aj kontroly vykonávané Prevádzkovateľom alebo iným audítorom, ktorého poveril Prevádzkovateľ a poskytnúť potrebnú súčinnosť;
4.2.1.11. bezodkladne informuje Prevádzkovateľa, ak sa porušujú Právne predpisy GDPR.
4.2.2. Sprostredkovateľ nie je oprávnený svojvoľne opraviť, vymazať alebo obmedziť spracúvanie osobných údajov spracúvaných v mene Prevádzkovateľa, môže tak urobiť iba na základe zdokumentovaných pokynov Prevádzkovateľa. V prípade, že dotknutá osoba požiada priamo Sprostredkovateľa o opravu, vymazanie, obmedzenie spracúvania alebo uplatní voči Sprostredkovateľovi akékoľvek iné svoje právo, Sprostredkovateľ bezodkladne oznámi túto požiadavku dotknutej osoby Prevádzkovateľovi.
4.2.3. Sprostredkovateľ nie je oprávnený vyhotovovať kópie alebo duplikáty osobných údajov, okrem záložných kópií, ktoré sú potrebné na zabezpečenie riadneho spracúvania údajov, ako aj údajov, ktoré sú požadované za účelom splnenia regulačných (archivačných) požiadaviek pre uchovávanie údajov.
4.2.4. Ustanovenia tohto článku platia aj rovnako pre všetkých prípadných Subdodávateľov Sprostredkovateľa. Sprostredkovateľ je zodpovedný za všetky subdodávky (všetkých Subdodávateľov). Sprostredkovateľ sa zaväzuje zabezpečiť, aby mal Prevádzkovateľ možnosť overiť proces spracúvania osobných údajov ďalšími sprostredkovateľmi, aby sa uistil, že sú pri spracúvaní splnené ustanovenia tejto Zmluvy a tiež Nariadenia GDPR, napr. že sú prijaté a uplatňované primerané bezpečnostné opatrenia na ochranu osobných údajov. Je zodpovednosťou Sprostredkovateľa zabezpečiť, aby audit mohol vykonávať Prevádzkovateľ alebo iný audítor poverený Prevádzkovateľom.
4.3. Subdodávatelia
Zmluvné strany sa dohodli, že Sprostredkovateľ:
4.3.1. môže pri spracúvaní osobných údajov podľa tejto Zmluvy využiť ďalšieho sprostredkovateľa (ďalej len „Subdodávateľ“); Sprostredkovateľ v takom prípade informuje Prevádzkovateľa o akýchkoľvek zamýšľaných zmenách v súvislosti s pridaním alebo nahradením Subdodávateľov, čím Prevádzkovateľovi umožní namietať voči takýmto zmenám a to najneskôr do piatich pracovných dní od doručenia oznámenia;
4.3.2. ak Prevádzkovateľ nebude súhlasiť s využitím nového Subdodávateľa, môže to mať za následok znemožnenie používania Služby;
4.3.3. zapojil do spracúvania osobných údajov nasledovných Subdodávateľov:
● Google Analytics,
● Google Tag Manager
● Google Ads
● Platobna brana (Global Payments)
● Slack, Bugsnag
● DPD, Packeta, Slovenská Pošta
● Ůčtovníctvo
● Superfaktura
V prípade, že Prevádzkovateľ súhlasí s využitím Subdodávateľov, zaväzuje sa Sprostredkovateľ:
4.3.4. uzatvoriť so Subdodávateľom písomnú zmluvu, ktorou sa Subdodávateľovi uložia rovnaké povinnosti ochrany osobných údajov, ako sa stanovujú v tejto Zmluve, a to predovšetkým poskytnutie dostatočných záruk na vykonanie primeraných technických a organizačných opatrení takým spôsobom, aby spracúvanie spĺňalo požiadavky Nariadenia GDPR;
4.3.5. predmetná zmluva so Subdodávateľom bude obsahovať aj (i) presnú špecifikáciu spracovateľských činnosti, ku ktorým je ďalší sprostredkovateľ oprávnený, (ii) špecifikáciu, kde sa budú osobné údaje (spracúvané ďalším sprostredkovateľom) nachádzať, (iii) záväzok ďalšieho sprostredkovateľa poskytnúť Prevádzkovateľovi všetky informácie potrebné na preukázanie splnenia povinností stanovených v tejto Zmluve a umožní audity, ako aj kontroly vykonávané Prevádzkovateľom alebo iným audítorom, ktorého poveril Prevádzkovateľ, a prispieva k nim. Prevádzkovateľ je oprávnený obsah zmluvy medzi Sprostredkovateľom a Subdodávateľom skontrolovať, pričom Sprostredkovateľ sa zaväzuje predložiť Prevádzkovateľovi aktuálnu verziu takejto zmluvy bezodkladne na základe požiadavky zo strany Prevádzkovateľa.
5. Odplata a náklady
Pre vylúčenie pochybností sa Zmluvné strany dohodli, že Sprostredkovateľ nie je oprávnený uplatňovať náhradu akýchkoľvek nákladov alebo odplatu spojenú s plnením povinností Sprostredkovateľa podľa tejto Zmluvy a tieto náklady a odplata sú zahrnuté v odplate/cene dojednanej v Hlavnej Zmluve.
6. Mlčanlivosť a dôvernosť informácií
6.1. Sprostredkovateľ sa zaväzuje zachovávať dôvernosť informácií a povinnosť mlčanlivosti o spracúvaných osobných údajoch. Dôvernosť informácií a povinnosť mlčanlivosti trvajú aj po ukončení spracúvania osobných údajov.
6.2. Sprostredkovateľ je povinný zabezpečiť, aby sa osoby oprávnené spracúvať osobné údaje na základe určenia Sprostredkovateľom, pred prvým spracúvaním písomne zaviazali zachovávať dôvernosť informácii (mlčanlivosť) na dobu neurčitú alebo aby sa na nich vzťahovala zákonná povinnosť mlčanlivosti.
6.3. Sprostredkovateľ zabezpečí spoľahlivosť osôb zapojených do spracovateľských činností a zabezpečí, aby tieto osoby absolvovali primeranú odbornú prípravu o ochrane osobných údajov, vrátane aktualizácie odbornej prípravy a boli riadne informované o rozsahu a podmienkach spracúvania osobných údajov, s cieľom zabezpečiť súlad s povinnosťami, ktoré má Sprostredkovateľ v zmysle tejto Zmluvy a Právnych predpisov GDPR pri spracúvaní osobných údajov.
7. Trvanie Zmluvy, ukončenie Zmluvy
7.1. Táto Zmluva nadobúda platnosť okamihom registrácie Užívateľského účtu Prevádzkovateľa, kedy uzavreli Hlavnú Zmluvu a je uzatvorená na dobu neurčitú.
7.2. Platnosť a účinnosť tejto Zmluvy je závislá od platnosti a účinnosti Hlavnej Zmluvy. Pokiaľ nebude písomne dohodnuté inak, ukončenie platnosti a účinnosti Hlavnej Zmluvy má bez ďalšieho (automaticky) za následok ukončenie platnosti a účinnosti tejto Zmluvy.
7.3. V prípade porušenia tejto Zmluvy zo strany Sprostredkovateľa alebo v prípade spracúvania osobných údajov Sprostredkovateľom v rozpore s Právnymi predpismi GDPR, je Prevádzkovateľ oprávnený nariadiť (dať písomný pokyn) Sprostredkovateľovi, aby okamžite zastavil ďalšie spracúvanie osobných údajov.
8. Záverečné ustanovenia
8.1. Túto Zmluvu môže Sprostredkovateľ meniť a dopĺňať. O zmenách musí Sprostredkovateľ Prevádzkovateľa včas informovať. V prípade ak Prevádzkovateľ so zmenami súhlasí, pokračuje v používaní poskytovanej Služby, inak musí Službu prestať používať.
8.2. Zmluvné vzťahy, ktoré nie sú touto Zmluvou výslovne upravené, sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky.
8.3. Táto Zmluva je záväzná aj pre právnych nástupcov Zmluvných strán.
8.4. Neplatnosť akéhokoľvek ustanovenia tejto Zmluvy alebo časti ustanovení nemá vplyv na platnosť akéhokoľvek iného ustanovenia tejto Zmluvy alebo zostávajúcej časti príslušného ustanovenia.
8.5. Zmluvné strany vyhlasujú, že si Zmluvu pozorne prečítali, jej obsahu dobre porozumeli, a že táto Zmluva vyjadruje ich skutočnú, slobodnú a vážnu vôľu.